ماهواره دستگاهی ساخت دست بشر است که در مدارهایی...

به نقل از "ندای یک بسیجی": ماهواره دستگاهی ساخت دست بشر است که در مدارهایی در فضا به گرد زمین یا سیارات دیگر می‌چرخند. اهمیت ماهواره‌ها برای مخابرات و بررسی منابع زمینی و پژوهش و کاربردهای نظامی و جاسوسی روزافزون است بخشی از پژوهش های علمی و تخصصی که در آزمایشگاه‌های مستقر در فضا انجام می‌شود، هرگز نمی‌توانست روی کره زمین جنبه عملی به خود گیرد.

در کل ماهیت ماهواره چیز بدی نبود اما این ساخته دست بشر امروزه به ابزاری برای پیشبرد اهداف شوم دشمن تبدیل شده و با به نمایش در آوردن فیلم های مبتذل و گرفتن چهره ای به ظاهر خوب به انجام فعالیت های مخرب می پردازند.

دشمن روزی جنگ نظامی را علیه ملت ایران در پیش گرفته بود و به واسطه حضور آگاهانه، هوشمندانه جوانان و نوجوانان و مردان غیور ایران اسلامی ناکام ماند و وقتی که دید نمی تواند با جنگ نظامی کاری از پیش ببرد برای خدشه دار کردن فرهنگ ناب اسلامی دست به دامن ابزار دیگری شد و جنگ نرم فرهنگی را آغاز کرده و نسل جوان و نوجوان را هدف حملات سایبری خود قرار داده است.

ملت ایران به ویژه قشر جوان باید از این توطئه دشمن آگاه بوده و با این توطئه فرهنگی مقابله کرده و بار دیگر پیروز میدان باشند.

 

هدف برنامه‌های شبکه‌ های ماهواره‌‌ای ایجاد شکاف بین خانواده ها

مصطفی مشایخی، استاد دانشگاه و کارشناس مسایل فرهنگی گفت: برنامه های مخرب شبکه های ماهواره ای ای با هدف ایجاد شکاف بین افراد خانواده و حتی بین مسلمانان تهیه می شود و همواره به دنبال ضربه زدن به ارزش های اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید نگاه اعتقادی و تحلیل‌گرایانه به ماهواره داشته باشند، اضافه کرد: برنامه های ماهواره ای در صددند فرهنگ غربی را که هیچ سنخیتی با فرهنگ دینی و اسلامی ما ندارد وارد خانواده ها و جامعه ما کنند که خانواده‌ها باید آگاه بوده و در گام اول به مقابله با فرهنگ غربی و تبیین هر چه بیشتر فرهنگ دینی در جامعه و خانواده خود بپردازند.

این کارشناس مسایل فرهنگی با اشاره به اینکه برنامه‌های ماهواره‌ای علاوه بر اثرگذاری در حوزه فرهنگی جامعه، در حوزه سیاسی نیز آسیب‌های جدی به همراه دارند، بیان کرد: از جمله این آسیب ها می‌توان به ایجاد تفرقه و شکاف بین همه مذاهب و جریان‌های اسلامی اشاره کرد چرا که شکاف بین شیعه و سنی، یکی از توطئه ها و اهداف برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌‌ای است.

مشایخی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر آثار مخرب و آسیب‌زای شبکه‌های ماهواره‌ای، اگر در شیوه بهره‌برداری از این شبکه‌ها دقت کنیم، قطعاً می‌تواند آثار مثبتی هم داشته باشد، ادامه داد: جایگزینی تلویزیون‌های کابلی با ماهواره با هدف تولید و پخش برنامه‌های همسو و متناسب با فرهنگ دینی توسط دولت، افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها، آشنایی کودکان با فرهنگ دینی، غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان وبسیاری موارد از این دست می‌تواند در این زمینه اثربخش باشد.

این استاد دانشگاه آشنا کردن فرزندان از دوران کودکی با مبانی دینی و اعتقادی، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در ذهن فرزندان و آگاه کردن آنان از فرهنگ غرب و دوری آن از اعتقادات، ارزش ها و باورهای اسلامی و اعتقادی راهی برای مقابله با این جنگ فرهنگی است.

مشایخی خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی در تربیت دینی، معنوی و روحانی فرزندان نهفته است که متاًسفانه خلأ این مهم در جامعه امروزی به وفور به چشم می‌خورد.

 

تفریح سالم و سرگرمی نیاز افراد جامعه به ویژه نسل جوان است

یک کارشناس ارشد جامعه شناسی گفت: تفریح سالم و سرگرمی از نیازهای افراد جامعه به ویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام سعید عطا اللهی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک و کارشناس ارشد جامعه شناسی با اشاره به اهمیت ایجاد فضا برای تفریح و سرگرمی افراد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: باید زمینه برای آرامش و گذران اوقات فراغت افراد فراهم شود و بتوانند از این زمان به درستی استفاده کنند.

وی وجود تفریحات سالم و مطابق با میل نظر و سلایق افراد را سبب دوری آنها از تفریحات نا سالم همچون ماهواره دانست و بیان کرد: وجود ماهواره از توطئه های دشمن است که با اجرایی برنامه های سرگرم کننده اما مخرب در صدد خدشه دار کردن فرهنگ جوامع هستند.

حجت الاسلام عطا اللهی ادامه داد: ماهواره ابتدا امری مطلوب، عادی، بدون خطا  و به عنوان ابزاری برای پیشرفت و رفاه اقشار جامعه و اطلاع رسانی بود، اما مضرات این وسیله ارتباطی پس از مدتی آشکار شد.

 

استفاده از ماهواره به عنوان تفریح و سرگرمی

این کارشناس ارشد جامعه شناسی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ ماهواره با پوشش ۷هزار شبکه در فضای جهان در حال فعالیت است که نزدیک به ۳۵ ماهواره در فضای ایران فعال بوده و امواج خود را با پوشش ۳هزار شبکه در سراسر کشور به مخاطبان می رسانند.

وی ادامه داد: استفاده مردم ایران از ماهواره با مردم دنیا متفاوت است و اقشار مختلف مردم ایران برای استفاده از سریال ها، برنامه های ورزشی، موسیقی و تفریح و سرگرمی به ماهواره مراجعه می کنند.

حجت الاسلام عطا اللهی اضافه کرد: در کشور ما ماهواره به عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی مطرح بود و پس از مدتی به دلیل ضعف فرهنگی و عدم فرهنگ سازی با مشکلاتی مواجه شد.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی خاطر نشان کرد: ترویج خشونت، بلوغ زودرس و دسترسی سریع به اطلاعات جسنی، باورهای غلط در مورد مسایل عاطفی و جنسی، فراهم کردن زمینه گسست بین نسل ها از جهت الگوهای فرهنگی و رفتاری والدین و فرزندان، ایجاد زمینه های اختلاف و تنش بین همسران از جمله اثرات منفی ماهواره است.

در ایران براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه ۱۳۷۳، ورود، تولید، نصب، نگهداری و استفاده از تجهیزات ماهواره ای ممنوع شد با وجود ممنوعیت قانونی در ایران، اکنون شبکه های ماهواره ای نه تنها در شهرهای بزرگ و کوچک که در روستاها، با استقبال بسیار زیادی مواجه بوده و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است

منبع سایت ندای یک بسیجی

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

دلداده زهرا
ساعت16:06---21 دی 1393
سلام وب زیبایی دارید . امید وارم خدا تو این راه کمکتون کنه و موفق باشید . یاعلی
خواستید به وب منم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :

موضوع :
ماهواره یا دجال واره ,   ,